Biuro Zarządzania Nieruchomościami LOCUM Ptak Świerczyńska spółka jawna świadczy kompleksowe usługi zarządzania wspólnotami mieszkaniowymi.
Oferta
Kompleksowe usługi zarządzania wspólnotami mieszkaniowymi.
Obsługa techniczna
W naszej ofercie:
- bieżące monitorowanie ogólnego stanu technicznego nieruchomości,
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej, w tym książki obiektu budowlanego,
- zlecanie i nadzór nad terminowym wykonywaniem kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz stanowiących jej wyposażenie urządzeń,
- przeprowadzanie kontroli w zakresie utrzymania w odpowiednim stanie technicznym instalacji elektrycznej, wodnej, gazowej, wentylacyjnej i odgromowej budynku w okresach między przeglądami obowiązkowymi,
- zlecanie i kontrola bieżącej konserwacji i prac naprawczych budynku oraz jego otoczenia,
- nadzór nad odbiorem prac remontowo-budowlanych,
- niezakłócone utrzymanie nieruchomości poprzez usuwanie i zabezpieczanie awarii technicznych z pomocą specjalistycznych firm,
- przyjmowanie i zlecanie usunięcia uszkodzeń wspólnych urządzeń technicznych,
- sporządzanie planów remontowych nieruchomości,
- organizacja i stały nadzór nad pracami remontowymi w budynku, w tym przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do realizacji remontów, wymaganych uzgodnień i pozwoleń z organami architektoniczno-budowlanymi, konserwatorem zabytków, UDT itp., przygotowywanie i przekazywanie placu budowy, uczestniczenie w odbiorach wykonywanych robót wspólnie z członkami Wspólnoty,
- rozliczanie kosztów remontów i inwestycji poprzez weryfikację faktur oraz kosztorysów,
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
- wykonywanie podjętych przez właścicieli nieruchomości uchwał,
- udzielanie wsparcia w uzyskiwaniu odszkodowań za powstałe szkody.
Reprezentacja i obsługa w ramach zarządu
W naszej ofercie:
- reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej na zewnątrz,
- przejęcie nieruchomości potwierdzone protokołem przekazania wraz z jej dokumentacją prawną, finansową, eksploatacyjną, techniczną w tym budowlaną, powykonawczą i książką obiektu budowlanego,
- wykonywanie obowiązku rejestrowego Wspólnoty Mieszkaniowej (REGON, NIP, rachunek bankowy),
- zawieranie umów w imieniu Wspólnoty na dostawy mediów (woda, prąd, gaz, energia cieplna),
- zawieranie umów na usługi i roboty budowlane (sprzątanie, dzierżawę pojemników na odpady komunalne, przeglądy techniczne, ekspertyzy, eksploatację, naprawy i remonty, nadzory),
- zawieranie umów na korzystanie z gruntu, elewacji budynku oraz pomieszczeń wspólnego użytku,
- zawieranie umowy ubezpieczenia budynku oraz Zarządu Wspólnoty,
- zatwierdzanie dokumentów przygotowywanych na zebrania Wspólnoty Mieszkaniowej,
- prowadzenie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
- indywidualne zbieranie głosów, w sytuacji gdy będzie taka potrzeba,
- opracowywanie planów zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli,
- egzekwowanie od dewelopera w ramach gwarancji usuwania na bieżąco wykrytych wad nieruchomości, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- zapewnianie obecności inspektora budowlanego w dniu przejęcia nieruchomości od dewelopera,
- prowadzenie korespondencji w imieniu Wspólnoty z właścicielami lokali, firmami świadczącymi usługi na rzecz wspólnoty oraz innymi uprawnionymi podmiotami,
- realizowanie podjętych przez właścicieli lokali uchwał.
Administrowanie
W naszej ofercie:
- stała współpraca z zarządem,
- zapewnianie dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, ogrzewania, gazu, wody i odprowadzania ścieków, wywozu odpadów komunalnych, w tym kontrolowanie prawidłowości realizacji umów przez usługodawców.
- wyszukiwanie firm świadczących usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz negocjowanie cen i warunków umów,
- zapewnianie utrzymania porządku i czystości pomieszczeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców oraz pielęgnacja terenów zielonych,
- kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości,
- przyjmowanie oraz zgłaszanie reklamacji dotyczących usług świadczonych przez usługodawców,
- dokonywanie wizji lokalnych nieruchomości,
- dokonywanie odczytów liczników w okresach wynikających z terminów rozliczeń mediów lub nadzór nad ich należytym wykonywaniem przez podmioty zewnętrzne,
- pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi i innymi uprawnionymi podmiotami, Zarządem Wspólnoty oraz właścicielami lokali,
- prowadzenie biura administracyjnego z zakresu spraw związanych z korespondencją Wspólnoty, odbieraniem telefonów oraz e-maili,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli i lokali,
- wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń właścicielom lokali,
- zabezpieczanie i przechowywanie dokumentacji nieruchomości, w tym prawnej, finansowej, eksploatacyjnej, technicznej, projektowej, powykonawczej oraz książki obiektu budowlanego,
- zapewnianie ubezpieczenia budynku od odpowiedzialności cywilnej oraz od ognia i innych żywiołów,
- realizowanie podjętych przez właścicieli lokali uchwał w zakresie czynności zleconych w ramach administrowania.
Obsługa zebrań i głosowań nad uchwałami
W naszej ofercie:
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
- przygotowywanie uchwał właścicieli podejmowanych na zebraniu wspólnoty bądź w drodze indywidualnego zbierania głosów wraz z powiadamianiem na piśmie każdego właściciela o wyniku podjętych uchwał,
- składanie Zarządowi/Członkom Wspólnoty rocznych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących zarządzanej nieruchomości w terminie do końca pierwszego kwartału roku następnego, którego dotyczą,
- obsługa i opracowywanie dokumentacji zebrań wspólnoty, w tym z rocznego zebrania zwoływanego w pierwszym kwartale roku kalendarzowego, a także z zebrań zwoływanych na wniosek właścicieli lokali dysponujących co najmniej 1/10 udziałów w nieruchomości wspólnej,
- przygotowywanie i prezentacja analiz wykonania założeń rocznego planu wpływów i wydatków utrzymania nieruchomości wspólnej z wskazaniem głównych generatorów kosztów,
- prawidłowe zawiadamianie właścicieli lokali o zebraniach wspólnoty z zachowaniem terminów oraz wskazaniem treści zamierzonych zmian we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli.
Obsługa finansowo - księgowa
W naszej ofercie:
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów zarządu nieruchomością wspólną w oparciu o obowiązujące standardy i aktualne przepisy,
- naliczanie opłat dla właścicieli lokali,
- prowadzenie rozliczeń za usługi świadczone na rzecz poszczególnych lokali (zimna i ciepła woda, ogrzewanie, wywóz odpadów komunalnych) i usługi związane z nieruchomością wspólną oraz kontrola wpłat wnoszonych przez właścicieli lokali,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów i usług,
- ewidencjonowanie wnoszonych przez właścicieli opłat z tytułu zaliczek oraz za media komunalne,
- ustalanie wysokości należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości wspólnej,
- stała analiza kosztów oraz aktualizacja wnoszonych przez członków wspólnoty zaliczek na pokrycie tych kosztów,
- przygotowywanie wniosków dla wspólnoty mieszkaniowej dotyczących wymaganych remontów, modernizacji i inwestycji w formie planów rzeczowo-finansowych,
- przygotowywanie projektów umów,
- opracowywanie rocznych planów gospodarczych będących podstawą naliczeń zaliczek na utrzymanie nieruchomości wspólnej w oparciu o rzeczywiste potrzeby nieruchomości,
- dokonywanie rozliczeń bieżących poprzez rachunek bankowy, z uwzględnieniem wyodrębnionego subkonta na rzecz rozliczeń funduszu remontowego,
- rozliczanie z właścicielami lokali należnych zaliczek z tytułu zarządu nieruchomością wspólną oraz wpłat za media,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych oraz indywidualnych rozliczeń dla poszczególnych właścicieli lokali,
- zawiadamianie w imieniu wspólnoty o zmianach wysokości opłat,
- składanie deklaracji podatkowych oraz w zakresie odpadów komunalnych, a także rozliczanie się z tego tytułu przed uprawnionymi urzędami,
- pozyskiwanie kredytów na realizację potrzeb remontowych nieruchomości,
- lokowanie wolnych środków Wspólnoty na najkorzystniejszych lokatach bankowych,
- wysyłanie wezwań do zapłaty właścicielom lokali z tytułu zaległości w opłatach,
- prowadzenie podstawowej windykacji należności, przygotowywanie dokumentacji do windykacji sądowej,
- sporządzanie obowiązkowych dokumentów dla urzędów skarbowego oraz statystycznego.
Obsługa prawna
W naszej ofercie:
- realizowanie czynności w zakresie obsługi nieruchomości i utrzymania jej w należytym stanie,
- reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi,
- przygotowywanie umów na dostawy mediów, usług i na roboty budowlane,
- opracowywanie uchwał, regulaminów, instrukcji i innych dokumentów normatywnych Wspólnoty,
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
- w sprawach szczególnie skomplikowanych ich prowadzenie zlecane jest dla kancelarii prawnej.
Atrakcyjne warunki cenowe oraz niezbędne uprawnienia
Oplata za wyżej wymienione usługi pobierana jest od m2 powierzchni użytkowej lokali wraz z przynależnościami.
Ostateczna opłata jest ustalana na podstawie danych zawartych w formularzu umieszczonym w zakładce „zapytaj o cenę”.
Uprawnienia oferenta
- licencja zawodowa Zarządcy Nieruchomości
- uprawnienia budowlane
Ubezpieczenie oferenta
Bezpieczeństwu naszych klientów służy również posiadana przez naszą firmę polisa ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na sumę 1 000 000,00 zł.
Przez cały okres trwania umowy zapewniamy wszystkim właścicielom lokali wgląd do dokumentów w celach kontrolnych (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu).
Jesteśmy elastyczni i wiemy, że każdy budynek należy traktować indywidualnie.
Powyższy zakres jest ofertą wyjściową, podlegającą negocjacjom.